Program

27 marca (środa)

09:00

Program edukacyjny „Profesjonalny Menedżer Restauracji”

09:00 - 17:00; Sala Konferencyjna C

Organizator: Kongres Szefów Kuchni, Targi EuroGastro/WorldHotel

Pierwszy program menedżerski skrojony na miarę restauracji

Szczegóły

Podstawy ekonomii i zarządzania dla menedżera restauracji

9:00 Rejestracja uczestników

9:00 – 9:30 Networking / Poranna kawa

9:30 – 10:30 Makroekonomia: Inflacja, poziom bezrobocia, PKB per capita. Co to jest i jaki wpływ na gastronomię i biznes każdej restauracji mają podstawowe wskaźniki makroekonomiczne. Alicja Defratyka

10:30 – 11:30 Mikroekonomia: Podstawy mikroekonomii niezbędne w prowadzeniu każdego biznesu. Agnieszka Huszczyńska

11:30 – 12:00 Ciągły rozwój kluczem do sukcesu menedżera restauracji. O tym dlaczego warto śledzić trendy i stale się szkolić. Marek Burkacki, Bartosz Peter, Adrian Łukaszewicz

13:00 – 14:00 Marketing: Co to jest marketing mix? Jak go zastosować do biznesu restauracyjnego? Zuzanna Warowna – Toruńska

14:00 – 15:00 Finanse: Projekcje, prognozy, rzeczywistość. Jak przygotować budżet restauracji? Na co zwrócić uwagę? Jarosław Walczyk

16:00 – 17:00 Rynek, marketing i finanse w prowadzeniu restauracji – podsumowanie

Szkolenie płatne:

jeden dzień programu edukacyjnego 350 PLN brutto do końca lutego*

dwa dni programu edukacyjnego 490 PLN brutto do końca lutego* 

*w cenie udziału: 3 dniowy bilet na targi, przerwa kawowa i lunch w dniach 27-28.03.2019 

10:00

International CHEF Culinary Cup, edycja 2019 pod Patronatem Jerzego Pasikowskiego

10:00 - 17:00; Strefa konkursowa 1

Organizator: Nestlé Polska S.A.

NESTLÉ Professional zaprasza szefów kuchni i kucharzy do udziału w czwartej edycji konkursu kulinarnego International CHEF Culinary Cup pod patronatem Jerzego Pasikowskiego, edycja 2019.

Szczegóły

Finał odbędzie się 27 marca 2019 roku na Targach EUROGASTRO w Warszawie.

Nazwa konkursu związana jest z marką CHEF, która została stworzona, aby promować kreatywność kucharzy.

Produkty CHEF to bazy kulinarne będące niezbędnymi składnikami dla każdej wysokiej klasy kuchni oraz kucharzy, którzy mają wysokie aspiracje do tworzenia wyjątkowych dań. Opracowana ponad 40 lat temu we Francji przez kucharzy marka CHEF jest bardzo mocno osadzona we francuskiej tradycji kulinarnej, czerpiąc w pełni z jej dziedzictwa.

W konkursie International CHEF Culinary Cup, edycja 2019 obowiązkowym składnikiem będzie wybrany przez uczestnika fond marki CHEF spośród: fondów w płynie, fondów w paście oraz koncentratów fondów.

Wyłonieni zwycięzcy otrzymają nagrody pieniężne w wysokości 10 000, 7 500, 5 000 złotych, statuetki, dyplomy oraz drobne upominki.

Zapraszamy do udziału w konkursie!

Smart Cuisine - dania dietetyczne, Konkurs kulinarny Fundacji Klubu Szefów Kuchni

10:00 – 17:00; Strefa konkursowa 2

Organizator: Fundacja Klubu Szefów Kuchni

Konkurs kierowany jest do kucharzy, dla których zdrowe i smaczne gotowanie jest istotnym elementem życia zawodowego. Zadaniem konkursowym będzie stworzenie dania pod hasłem: „Karotenoidy – Naturalne barwniki w warzywach i owocach – Strażnikami parametrów zdrowia”. Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!

Szczegóły

Zgłoszenia do konkursu należy przesłać w formie pdf na adres: ksk@fundacja-ksk.pl do dnia 25.02.2019.

W sprawach merytorycznych oraz organizacyjnych do dyspozycji Uczestników pozostaje: Iwona Niemczewska – niemczewska@onet.pl.

W tytule maila prosimy należy zawsze wpisać: konkurs Smart Cuisine 2019.

Regulamin konkursu  

Międzynarodowy Konkurs Barmański Barmatic Cup

10:00 - 17:00; Strefa konkursowa 3

Organizatorzy: Fine Dine i Stowarzyszenie Polskich Barmanów

Barmatic Cup 2019 łączy kreatywność barmanów z umiejętnością zastosowania najnowszych urządzeń i technologii stosowanych we współczesnych barach. Premiuje jakość i profesjonalizm serwisu barowego zaprezentowanego przez uczestników, nie zapominając o pomysłowości i kreatywnym podejściem do sztuki barmańskiej. Ponadto zadania wykonywane w duecie, wymuszają dobrą organizację pracy zespołu.

Szczegóły

Konkurs odbywa się w formule międzynarodowych 2-osobowych zespołów barmańskich którzy podczas 10 minutowego występu mają wykonać określone zadanie barmańskie polegające na perfekcyjnym przygotowaniu zamówienia dla 6 osób, składającego się z:

a) Smoothie 2 porcje
b) Long drink (All day) 1 porcja
c) Cocktail przygotowany na bazie kawy 1 porcja
d) Świeżo wyciskany sok 1 porcja
e) Perfekcyjny serwis wina musującego (3 zmrożone kieliszki)
f) Hot finger food talerzyk

Zawodnicy będą mieli do dyspozycji w pełni zaopatrzony bar (alkohole mocne, vermouthy, wina musujące, soft drinks, soki owocowe i warzywne, wody mineralne, produkty mleczne, przyprawy, owoce i warzywa do dekoracji).

Organizator zapewnia również pełen asortyment szkła marki Arcoroc i Durobor.

Jury degustacyjne składające się z 6 członków (każdy ocenia jedną pozycję menu w skali 1-10 pkt) będzie oceniało wygląd, smak, aromat, idealne rozlanie, czystość pracy, komunikację zespołu w języku angielskim). 
Zadanie konkursowe powinno być wykonane przy użyciu urządzeń firmy Barmatic i Hamilton Beach mających zastosowanie w codziennej pracy w profesjonalnie wyposażonym barze.
Im więcej urządzeń z listy zespół użyje do wykonania zadania tym większy mnożnik ilości punktów uzyskanych w komisji degustacyjnej.

Zasady konkursu premiują maksymalne wykorzystanie sprzętu, albowiem wynik końcowy uzyskany przez zespół, jest mnożony przez liczbę urządzeń, które zostały użyte podczas wykonywania zadania.

Lista urządzeń:
1. MIKSER HAMILTON BEACH – HMD400
2. BLENDER HAMILTON BEACH – HBH750 ECLLIPSE
3. SOKOWIRÓWKA – BARMATIC SUPREME
4. WYCISKARKA DO CYTRUSÓW HAMILTON BEACH
5. KRUSZARKA BARMATIC MINERAL
6. SZYBKOSCHŁADZARKA DO SZKŁA – SUBZERO BARMATIC
7. PIEC KAWIARNIANY BARMATIC INTENSION
8. SMOOKING GUN + WIÓRKI DĘBOWE + KILKA INNYCH RODZAJÓW
9. PISTOLET DO FLAMBIROWANIA

DROBNY SPRZĘT BAR UP PRZYGOTOWANY DLA UCZESTNIKÓW KONKURSU PRZEZ ORGANIZATORA:
– SHAKER BOSTON TIN TIN
– SHAKER 3 CZĘSCIOWY JAPAN STYLE
– MIARKA BARMAŃSKA 50ML/25ML
– SZKLANICA BARMAŃSKA
– ŁYŻKI BARMAŃSKIE
– DESKA DO KROJENIA
– NÓŻ
– PĘSETA
– SITO
– CEDZAK
– RURKI METALOWE
– SZPADKI METALOWE
– SZUFELKA DO LODU METALOWA
– ICEBOXY

11:00

Konferencja: „Pieczywo w gastronomii – problem czy szansa?”

11.00 – 16.00; Sala konferencyjna A

Patronat Merytoryczny Przegląd Piekarski i Cukierniczy

Szczegóły

„Pieczywo w restauracji. Wypiekać samodzielnie czy kupować?”
Prelegent: Andrzej Piętka
Restauracja musi trzymać pewien standard, a pieczywo podawane dla gości powinno być wyjątkowe. Ciepłe, chrupiące, dobrej jakości, wygodne i smaczne. Dla klienta bardzo liczy się, co dostanie w wiklinowym koszyku na stole i nie zastanawia się czy restauracja ma świetnego piekarza zatrudnionego na stałe czy kupuje chleb i bułki z lokalnej piekarni. Pieczywo powinno być świetnym produktem śniadaniowym, dodatkiem pasującym do lunchu i preludium do wspaniałej kolacji. Za każdym razem będzie wyznacznikiem jakości i poziomu restauracji, jednym z kluczowych elementów oceny zjedzonego posiłku. Jak trendy w piekarnictwie – czysta etykieta, pieczywo BIO i wyroby rzemieślnicze – można marketingowo wykorzystać menu w restauracji? Czy piec chleby samodzielnie czy kupować pieczywo? A może wypiekać i kupować? Które rozwiązanie wybrać dla restauracji?

„Właściwości technologiczne glutenu”
Prelegent: dr inż. Joanna Rachtan-Janicka, specjalista ds. żywności
Wykład będzie krótką charakterystyką zawierającą podstawowe informacje nt właściwości technologicznych glutenu, jego źródeł i możliwości wykorzystania w produkcji pieczywa i wyrobów cukierniczych. Omówione zostaną cechy fizykochemiczne glutenu oraz ich wpływ na jakość technologiczną i sensoryczną wyrobów piekarskich i cukierniczych.

„Pieczywo i zboża w codziennej diecie? – Tak, dla zdrowia!”
Prelegent: dr inż. Joanna Rachtan-Janicka, specjalista ds. żywności
Wykład będzie omówieniem najważniejszych zaleceń dotyczących żywienia dzieci i młodzieży oraz dorosłych, ze wskazaniem na rolę i miejsce w strukturze spożycia pieczywa i przetworów zbożowych. Przedstawione zostaną dane naukowe wskazujące na prozdrowotny wpływ pieczywa oraz zostaną omówione przypadki, w których stosowanie pieczywa (oraz glutenu) nie jest polecane. Wykład będzie zawierał przykłady dań i posiłków zawierających pieczywo i produkty zbożowe oraz ich bezglutenowe zamienniki, jako składników codziennej diety.

„Chleb w kuchniach świata – wysmakowany marketing chleba”
Prelegent: Jarosław Ropiejko
Chleb może być przekąską prostą albo wykwintną. Funkcjonując w dziejach i kulturze obrósł
wieloma symbolami i mitami. Jak można skutecznie i praktycznie wykorzystać tą
wielokulturowość w naszej kuchni, w naszej restauracji? Zapraszamy na podróż, która historie te może przekuć na wyróżniający nas produkt.

13:00

Panel „Poznaj swojego kontrahenta”

13.45 – 14:45; Sala konferencyjna B

Organizator: Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej